انواع-جراحی-زیبایی-چانه

زاویه سازی فک و صورت

میل به زیبایی و تلاش برای زیباتر شدن در انسان، به خصوص خانم ها، از ابتدا وجود داشته است و امروزه با پیشرفت های علم پزشکی و جراحی های زیبایی، رسیدن به این خواسته آسان تر شده است. یکی از راه های زیبایی که این روزها رواج زیادی دارد، زاویه دار کردن صورت و فک است. شاید شما هم افرادی را در اطرافتان دیده باشید که چانه ای V شکل و زیبا دارند و این مدل چانه تقارن زیبایی در چهره شان ایجاد کرده است. این باریک بودن فک باعث می شود که چهره جذاب تر و جوان تر به نظر برسد. اما این کار به چه روش هایی انجام می شود؟ آیا این روش ها دائمی است یا موقتی می باشد؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر موضوع زاویه سازی فک و صورت بپردازیم.

 

فواید زاویه سازی صورت و فک

زاویه سازی با روش ها و تکنیک های گوناگونی انجام می شود اما به طور کلی با انجام آن می توانید از مزایای زیر بهرمنده شوید:

زاویه سازی فک و صورت یکی از روش های زیباسازی چهره است که مزایای مختلفی برای فرد دارد، از جمله:

  • جوان تر به نظر رسیدن چهره
  • باریک تر به نظر رسیدن خط گونه
  • زاویه دار شدن چانه و متقارن شدن آن
  • برجسته تر به نظر رسیدن استخوان گونه
  • ظریف تر به نظر رسیدن بینی
  • گرد شدن چشم ها

 

انواع-جراحی-زیبایی-چانه

 

انواع روش های زاویه سازی فک و صورت

زاویه سازی فک و صورت با چربی

در این روش که برای جوانسازی نیز از آن استفاده می شود، از بافت چربی خود فرد استفاده می شود. در این روش از قسمت هایی از بدن که چربی های مناسب و ماندگاری بالایی برای انجام این کار دارند استفاده می شود؛ چربی هایی مانند کنار ران، دور ناف، پهلو، قسمت داخلی کشاله ران، دور زانوها. پزشک زیبایی با توجه به وضعیت مراجعه کننده انتخاب می کند که این چربی از کدام قسمت بدن انتخاب شود. طبیعتاً این عمل در اتاق جراحی و در شرایط کاملاً استریل انجام می شود. اگر چه در این روش جراحی به صورت بی حسی موضعی انجام می شود اما کلیه شرایط یک عمل جراحی در آن باید رعایت شود.

بعد از استخراج چربی از قسمت مورد نظر، چربی برای انتقال به فک و صورت آماده می شود. سپس این چربی ها را به کمک  میل های کوچکی که کانول نامیده می شود، به صورت تزریق می کند. معمولاً در این روش زاویه سازی فک و صورت، تا چند روز کبودی و تورم وجود دارد و سپس برطرف خواهد شد.

 

زاویه سازی فک و صورت با ژل

تزریق فیلرهای پوستی با بی حسی موضعی انجام می شود و بدون درد خواهد بود. در این روش با استفاده از فیلرهای که معمولاً حاوی اسیدهیالورونیک و کلسیم هستند برای زاویه سازی فک و صورت استفاده می شود. متخصص زیبایی با این تزریق حالت V شکل در قسمت چانه ایجاد می کند. ژل‌ های حاوی مادّه طبیعی اسید هیالورونیک به مرور جذب بدن می‌شوند. به همین دلیل ژلی که در فک و چانه تزریق می شود بین 1 تا 2 سال باقی در این نواحی با توجه به بدن هر فرد باقی می ماند. در نتیجه حتماً باید برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه نمایید.

بعد از این تزریق فرد نباید تا 48 ساعت به صورت خود آب بزند، به صورت خود دست بکشد و قسمت تزریق شده را حرکت بدهد زیرا این کار باعث حرکت ژل و تغییر شکل ناحیه تزریق شده می شود. علاوه بر این، از قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد تا 2 هفته بعد از تزریق خودداری کنید.

 

زاویه سازی فک و صورت با نخ

یکی دیگر از روش های زاویه سازی فک و صورت استفاده از نخ های قابل جذبی است که برای لیفت صورت نیز استفاده می شود. این نخ در لایه زیرین پوست قرار می گیرند و پزشک زیبایی به کمک آن ها زاویه سازی را انجام می دهد. در این روش معمولاً از نخ سیلوئت که از نظر کارایی و کیفیت بهتر از سایر نخ ها است استفاده می شود. این نخ ها با قرار گرفتن در زیر پوست کلاژن سازی را افزایش می دهند و علاوه بر آن به سنتز الاستین و اسید هیالورونیک نیز کمک می کنند که جوانسازی پوست را نیز به همراه دارند. ماندگاری زاویه سازی با نخ بستگی به پوست فرد دارد و معمولاً تا 2 سال باقی می ماند. خود نخ ها 6 تا 8 ماه بعد جذب بدن می شوند.

 

دکتر فرزان رضایی، بهترین جراح  بینی و پلاستیک در تهران  می باشند و با مهارت و تکنیک خاص به جراحی لیفت صورت می پردازند. شما می توانید جهت تماس و مشاوره با شماره 22900071 تماس حاصل نمایید .

همچنین جهت مشاهده عمل ها و کارهای دکتر فرزان رضایی می توانید مراجعه کنید به پیج اینستاگرام دکتر فرزان رضایی

 

زاویه سازی فک و صورت با تزریق بوتاکس

یکی دیگر از راه های زاویه سازی صورت تزریق بوتاکس است. در این روش با تزریق بوتاکس، پزشک پوست و زیبایی بخش هایی از عضلات فک و صورت را فلج می کند و این عضلات در نهایت کوچک می شوند. به این ترتیب صورت و فکر به خوبی زاویه سازی می شود. خطوط و چین و چروک پوستی نیز با این روش از بین می رود و چهره جوانتر به نظر می رسد.

در این روش نیز با بی حسی موضعی تزریق انجام می شود و هیچ گونه درد، خونریزی، خارش و قرمزی به همراه ندارد. نتیجه این روش زاویه سازی 3 تا 5 روز بعد از تزریق قابل مشاهده است و نتیجه آن نیز 3 تا 4 ماه باقی می ماند.

 

زاویه سازی فک و صورت با جراحی

یکی دیگر روش هایی که برای زاویه سازی انجام می شود روش جراحی است که روشی دائمی می باشد و نیاز به بیهوشی دارد. در این روش جراح زیبایی مقداری از استخوان و یا ماهیچه فک و چانه بیمار را برمی دارد. از میان عوارض جانبی این روش می توان به بی حسی، عدم تقارن زوایا، التهاب و یا عفونت اشاره کرد.

 

جان کلام

در پایان باید گفت که زاویه سازی فک و صورت به دو روش دائمی (جراحی) و غیردائمی (تزریق ژل، بوتاکس، چربی و کار گذاشتن نخ) انجام می شود. این روش به زیبایی بیشتر چهره و متقارن شدن صورت و همچنین کوچک شدن چانه کمک می کند. با انتخاب یک متخصص زیبایی باتجربه، نتیجه بسیار مناسب از این روش زیبایی دریافت خواهید کرد.

 

 

Message Us on WhatsApp