سن مناسب جراحی بینی

آمار انجام جراحی بینی، نسبت به سایر جراحی های زیبایی روز به روز افزایش می یابد . یکی از متداولترین سوالات مراجعه کنندگان در زمینه سن مناسب جراحی بینی می باشد . شایان ذکر است که سن مناسب برای این جراحی ممکن است در تمام افراد یکسان نباشد و با توجه به نژاد در آن ها این سن تغییر کند .

جراحی زیبایی بینی در مردان

جراحی زیبایی بینی در مردان

جراحی بینی

عمل زیبایی بینی که یکی از پرطرفدارترین جراحی های بینی به شمار می آید، به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته قابل انجام است . در طی جراحی بینی علاوه بر فرم ظاهری بینی باید عملکرد آن نیز به بهترین شکل مورد بررسی قرار گیرد .

به طور کلی این جراحی بینی برای تمامی افراد قابل انجام می باشد، نتیجه این جراحی با توجه میزان توقع فرد از عمل جراحی بستگی دارد .

سن مناسب جراحی بینی

افرادی که از فرم بینی خود به هر دلیل راضی نیستند و نیاز به جراحی دارند، می توانند بعد از تکمیل در سن رشد اقدام به انجام جراحی نمایند . به طور کلی دختران بعد از 17 سالگی و پسران بعد از 18 سالگی با توجه به نظر جراح می توانند این جراحی ار انجام دهند .

علاوه بر سن باید فرد مراجعه کننده به یک بلوغ فکری نیز رسیده باشد تا بتواند تصمیم مناسب را در این جراحی بگیرد .

اگر جراحی بینی قبل از سن مناسب انجام شود، چه مشکلاتی ایجاد می گردد؟

اگر جراحی بینی قبل از سن ذکر شده توسط جراح شما و قبل از بلوغ صورت گیرد، ممکن است به دلیل ایجاد تغییرات در سن بلوغ نتایج خوبی از این جراحی حاصل نشود .

برای مشاوره قبل از جراحی بینی، بهتر است به یک جراح بینی خوب مراجعه نمایید تا بهترین مشاوره را به شما بدهد .

راه های ارتباطی با دکتر فرزان رضایی، جراح پلاستیک بینی و صورت

شماره تماس : 22900071

پیج اینستاگرام دکتر فرزان رضایی

چه زمانی تورم بعد از جراحی بینی باقی می ماند؟

با توجه به روش جراحی بینی ( جراحی به روش باز و روش بسته ) که پزشک در طی جراحی از آن استفاده نموده، نوع بینی ( گوشتی، استخوانی) و … ممکن است مدت زمان بهبود جراحی طولانی شود . اصولا تورم در تمامی بینی ها تا شش ماه بعد از جراحی بینی وجود دارد . اما ممکن است تورم تا بیش از یک سال نیز با بیمار باقی بماند .

آیا کسی که آلرژی شدید دارد می تواند جراحی بینی انجام دهد ؟

به نوع آلرژی بیمار بستگی دارد . اگر آلرژی به نوعی باشد که با دارو کنترل شود . بیمار می تواند جراحی زیبایی بینی انجام دهد . اما درصورتی که این جراحی قابل کنترل نباشد، بهتر است عمل بینی برای بیمار انجام نشود .

شایان ذکر است که به دلیل انجام جراحی، استفاده از مواد بیهوشی و … ممکن است بعد از جراحی میزان آلرژی در بیمار تا چند ماه افزایش یابد و بیمار نیاز به استفاده از دارو داشته باشد . اما این مشکل بعد از مدتی رفع می شود و به حالت اولیه باز می گردد .

چه کسانی نیاز به جراحی بینی مجدد دارند ؟

سیاست کلی در جراحی بینی، رفع تمامی مشکلات طی یک جلسه جراحی می باشد . اما در بین تمامی جراحان بینی ممکن است 10 الی 20 درصد از جراحی بینی ها به عمل دوم یعنی جراحی بینی ثانویه ختم شود . در این زمینه تبحر و مهارت جراح در این زمینه نقش بسیاری دارد .

نتیجه گیری

برای انجام جراحی بینی به یک جراح پلاستیک بینی و صورت مراجعه کرده تا بررسی دقیق جزئیات صورت شما بتواند بهترین نتیجه را بعد از جراحی برای شما به ارمغان آورد . همچنین بهتر است قبل از سن بلوغ برای جراحی بینی مراجعه نکنید و تا زمانی که جراح اجازه انجام جراحی را نداده اصرار برای این جراحی نداشته باشید .

Message Us on WhatsApp