مراقبت بعد از جراحی بینی

مراقبت بعد از جراحی بینی

  • ممکن است بعد از جراحی بینی کمی احساس درد داشته باشید که با مصرف مسکن های تجویز شده توسط دکتر فرزان رضایی می توانید درد خود را تسکین دهید.
  • در روز های اولیه پس از جراحی بینی از چند بالش در زیر استفاده نمایید در این حالت سر بالاتر از سطح بدن قرار می گیرد و این حالت در کاهش تورم و کبودی پس از جراحی بینی بسیار تاثیر گذار می باشد.
مراقبت بعد از جراحی بینی

مراقبت بعد از جراحی بینی

  • روز بعد از جراحی بینی پانسمان داخل بینی، ازبینی خارج می شود ممکن است ترشح خون آبه به مقدارکمی مشاهده نمایید که بعد از جراحی طبیعی است.
  • گچ و اسپلینت بینی حدود یک هفته پس از جراحی بینی برداشته می شود در صورتی که احساس درد در ناحیه استخوان بینی داشته باشید می توانید کمی اسپلینت را از طرفین باز نمایید تا از فشار وارد شده بر بینی کاسته شود.
  • یکی از توصیه هایی که دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی بعد از جراحی بینی می کنند استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی است در نتیجه در روز های اولیه جراحی بینی می توانید با استفاده از کمپرس یخ تورم و کبودی های زیر چشم و گونه ها را کاهش دهید.
  • به هیچ عنوان بعد از جراحی بینی با دهان باز عطسه نکنید و از خندیدن و گریه کردن پرهیز نمایید.
  • سر خود را بی جهت حرکت ندهید و در روز های اولیه تا حد ممکن از خم کردن سرخود به سمت جلو خودداری نمایید.
  • 24 ساعت بعد از جراحی بینی می توانید به حمام بروید اما به هیچ عنوان نباید سر و صورت خود را خیس نمایید می توانید برای حمام کردن از یک همراه کمک بخواهید.
  • ترشحات بینی در چند روز اول بعد از جراحی بینی طبیعی است با استفاده از دستمال می توانید آن را پاک نمایید اما به هیچ عنوان نباید برای تمیز کردن بینی وسیله ای را داخل بینی کنید.

نحوه چسب زدن

پس از برداشتن اسپلینت بینی، توسط دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی بروی بینی چسب زده می شود که در زیر به مراحل چسب زدن بینی اشاره شده است، چسب زدن بروی بینی یکی از اقداماتی است که باید پس از جراحی بینی رعایت گردد در صورتی که در نحوه زدن چسب بینی مشکلی داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر راهنمایی های لازم را از دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی دریافت نمایید.

  1. برای زدن چسب بینی در ابتدا در ناحیه زیر نوک بینی یک چسب می زنید.
  2. در این مرحله  یک چسب را از وسط نصف می کنید و بروی نوک بینی می زنید.
  3. کمی بالاتر از چسب قبلی نیمه دیگر چسب را بروی نوک بینی می زنید.
  4. در این مرحله بالاتر از نوک بینی چسب زدن را بدون وارد کردن فشار تکرار می نمایید.
  5. در مرحله آخر در ناحیه بالاتر از (سطح بالاتر از نوک بينی)  دو مرتبه چسب زدن را بدون وارد کردن فشار تکرار می کنید.

برخی از خدمات دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی

راه های ارتباطی دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی

تلفن: 2900070-021

کانال تلگرام: drfarzanrezaei

اینستاگرام: drfarzanrezaei

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی

Message Us on WhatsApp