تا چه حد با متدهای روز و حرفه ای جراحی بینی آشنا هستید؟ می دانید منظور از نوک بینی پلی گون چیست ؟ در ادامه به شما خواهیم گفت! به نظر شما چه فاکتورهایی در زیباتر به نظر رسیدن یک بینی عمل شده تاثیر گذار هستند ؟ علاوه بر اینکه باید سایز آن متناسب با چهره باشد و قوس پل بینی از حالت طبیعی خارج نگردد ، فرم نوک دماغ تاثیر بسزایی در زیبایی آن دارد. می توان این نکته را نیز یاد آور شد که فرم دادن یا اصلاح فرم نوک بینی ، یکی از موارد حساس و چالش بر انگیز در پروسه جراحی تلقی می شود. به همین خاطر متخصصان در این زمینه سعی دارند از تکنیک های مختلف و نوین استفاده نمایند تا این امر با دقت بسیار بالایی به انجام برسد. نوک بینی پلی گون را می توان یکی از مدرن ترین متدهای رینوپلاستی دانست که البته دقت را در پی از بین بردن ایرادات و اعمال اصلاحات چند برابر می کند، در این مقاله با دکتر فرزان رضایی همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره این تکنیک کسب کنید.

نوک بینی پلی گون - دکتر فرزان رضایی

جراحی زیبایی بینی پروسه ای است متشکل از متدها و تکنیک های مختلف. با توجه به این که بینی هر یک از ما فرم و ساختار متفاوتی دارد و نیز سلایق و خواسته هایمان از عمل کردن بینی با یکدیگر یکسان نیست ، لازم است در این حوزه ترفندهایی وجود داشته باشد که بتواند برای تمامی ما نتایج رضایت بخشی را به ارمغان بیاورد. شاید تکنیک نوک بینی پلی گون به دفعات کمتری به گوش شما خورده باشد اما باید بدانید که این روش تازه و جدید بسیار کاربردی است و از سوی جراحان متبحر به انجام می رسد.

عوامل موثر در دفورمه بودن نوک بینی 

پیش از آن که بدانیم نوک بینی پلی گون چیست و چگونه به انجام می رسد ، خوب است نسبت به مواردی که می توانند در بد فرم بودن نوک دماغ دخیل باشند ، آگاهی داشته باشید.

  • عامل شکل نامتقارن و نامناسب بخش انتهایی بینی ممکن است مادرزادی یا اکتسابی باشد. منظور از مشکلات مادرزادی این است که فرد این نقص را از یکی از والدین خود به ارث برده است. در مورد موارد اکتسابی ، فاکتورهای متعددی هستند که باعث می شوند فرم تیپ بینی از حالت زیبا خود خارج گردد.
  • اتفاقات غیرقابل پیش بینی مثل تصادف ، حوادث طبیعی ، ضربه ناگهانی یک جسم با دماغ یا حتی مشارکت در درگیری های فیزیکی می توانند از علت های تغییر کردن این بخش از دماغ باشند.
  • مورد دیگری که ممکن است سبب وقوع این امر شود ، انجام عمل اولیه بینی تحت نظر یک فرد غیر متخصص است. حتی بالا رفتن سن هم می تواند باعث افتادگی نوک بینی شود.

در صورت وقوع هر یک از موارد فوق برای شما ، می توانید به جهت اصلاح فرم تیپ بینی ، به یک جراح خبره و با تجربه مراجعه کنید تا با بهره گیری از تکنیک نوین و حرفه ای نوک بینی پلی گون ، زیبایی را به بینی شما بازگرداند.

با تکنیک جراحی نوک بینی پلی گون آشنا شوید!

گذر زمان در پیشرفت علم پزشکی زیبایی بسیار موثر بوده است. منظور این است که متخصصان فعال و شاغل در این زمینه همواره برای یافتن تکنیکی کامل ، کم تهاجم و با میزان دقت بالا در تلاش بوده تا بدین نحو بتوانند ریسک ایرادات و عوارض احتمالی حین و بعد از عمل را به حداقل برسانند و رضایت بیماران خود را از نتیجه نهایی افزایش دهند. متدهای متعددی در زمینه رینوپلاستی مورد آزمایش قرار گرفته که برخی از آن ها تایید و برخی رد شده اند. در این میان تکنیک نوک بینی پلی گون از جمله روش هایی است که مورد تایید و البته مورد استفاده جراحان بینی قرار گرفته است.

در تکنیک مذکور ، جراح بینی دانش زیباشناختی خود را با علم هندسه آمیخته و از طریق آن به زیباسازی بینی می پردازد. در تکنیک تیپ پلاستی چند ضلعی (پلی گون) ، نوک بینی که ناحیه مد نظر برای عمل است ، با توجه به شکل بافت های تشکیل دهنده آن ، با رسم اشکال هندسی چند ضلعی به قسمت های مختلف تقسیم بندی می شوند. می توان این گونه گفت که در حقیقت ساختار بینی با قراگیری چند ضلعی های مختلف در کنار هم ، بازیابی می شود.

با توجه به این که اشکال پلی گون هر کدام قاعده ای دارند ، زمانی که نقص یا ایرادی در رسم آن ها باشد ، فوراً می توان متوجه آن شد. از این بابت است که گفته می شود دقت این تکنیک بالا می باشد. حال زمانی که برای اصلاح تیپ ، از متد نوک بینی پلی گون استفاده می شود ، نواقص موجود با وضوح بیشتری در معرض دید قرار گرفته و جراح می تواند با کمترین خطا آن ها را برطرف سازد.

چگونه باید برای عمل نوک بینی پلی گون آماده شویم ؟

انجام هر روندی به یکسری اقدامات آماده سازی نیاز دارد که منجر میشوند پروسه مد نظر به مطلوب ترین نحو ممکن به انجام برسد. پیش از جراحی نوک بینی به روش پلی گون نیز لازم است مراحل آماده سازی که عبارتند از جلسه مشاوره ، انجام معاینات لازم و البته به انجام رساندن تست های آزمایشگاهی است ، به عمل آیند. خوب است در خصوص اقدامات نامبرده شده این نکات را به خاطر داشته باشید :

  • در جلسه مشاوره بررسی می شود که آیا فرد مراجعه کننده برای جراحی بینی و متد انتخاب شده کاندیدای مناسبی هست یا خیر.
  • معاینات بالینی به این جهت انجام می شوند که جراح بینی مطمئن شود فرد به لحاظ جسمانی مشکل خاصی نداشته و با سلامت کامل روانی ، برای عمل تصمیم گیری کرده است.
  • انجام آزمایشات تجویز شده ، در حقیقت مهره تاییدی است بر اینکه فرد از همه نظر کاندیدای ایده آلی برای عمل نوک بینی پلی گون است.

قبل از جراحی بینی به روش پلی گون چه کارهایی را نباید انجام دهید ؟

در راستای اقدامات قبل از جراحی بینی عموما جراح بر رعایت دو نکته تاکید می کند:

1 . عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون
2 . عدم استعمال سیگار و دخانیات

این دو مورد از این جهت حائز اهمیت هستند که انجام آن ها پیش از عمل ، می تواند در روند جراحی و دوره ریکاوری پس از آن اختلال ایجاد کنند.

پیاده سازی تکنیک نوک بینی پلی گون با جراحی بینی بسته 

همانطور که گفته شد ، همواره در حوزه پزشکی سعی بر آن است که جراحی ها سبک کم تهاجمی را به خود بگیرند. خوشبختانه یکی از مزایای این جراحی این است که جراح می تواند تکنیک های مختلف را با یکدیگر ادغام کند و از همین طریق تهاجم را پایین آورد و بهترین نتیجه را رقم بزند.

در انجام تیپ پلاستی زمانی که برای رسیدن به نوک بینی زاویه دار از تکنیک پلی گون استفاده می شود ، برای اینکه بعد از آن اثرات جانبی با شدت کمتری نمود پیدا کنند ، جراح از تکنیک رینوپلاستی بسته بهره می گیرد. طی این تکنیک تمامی اصلاحات از طریق برش های داخلی پیاده سازی می شوند و نتیجه بسیار طبیعی و نچرال را برای فرد ایجاد می کند.

کانتور نوک بینی به روش پلی گون 

یکی از مواردی که باید حین عمل مد نظر قرار گیرد کانتور کردن قسمت های مختلف بینی است. کانتور در حقیقت به ساختار بینی زاویه می دهد و باعث می شود که زیبایی فرم جدید آن چند برابر شود. در زاویه دار کردن بینی توجه اصلی بر روی کانتور لاین بینی است اما این را هم باید بدانید که کانتور تیپ نیز به همان اندازه مهم و تاثیر گذار در نتیجه است. متد نوک بینی پلی گون در کانتورینگ بخش انتهایی به جراح کمک می کند تا به طور دقیق زاویه ها را ایجاد کرده و فرم دلخواه را ایجاد نماید.

نوک بینی پلی گون و پرزرویشن رینوپلاستی 

همانطور که گفته شد در پیاده سازی تکنیک های جراحی زیبایی بینی در کنار هم دیگر محدودیت چندانی نیست. یکی دیگر از روش های کم تهاجم و مدرن عمل بینی که می توان طی آن تکنیک نوک بینی چند ضلعی را هم به خوبی انجام داد ،  پرزرویشن رینوپلاستی است. در این نوع از عمل ، با توجه به اینکه بافت و ساختار اصلی دماغ به میزان کم و محدودتری تغییر می کند و به اصطلاح دستکاری می شود ، بعد از به پایان رسیدن پروسه ، دوره ریکاوری آسان تر بوده و رضایت از نتیجه نیز بالا می باشد.

✨ رضایت مراجعه کننده عزیز از جراحی بینی طبیعی با تکنیک نوک بینی پلی گون

ماندگاری نتیجه حاصل از تکنیک نوک بینی چند ضلعی

زمانی که برای پیاده سازی یک تکنیک ، دقت بالایی بکار گرفته شود ، مطمئناً میزان موفقیت آمیز بودن آن بالا رفته و احتمال اینکه پس از جراحی مشکلی برای فرد به وجود آید یا اینکه نتیجه تغییر کند ، کمتر خواهد بود. در متد نوک بینی پلی گون نیز همانطور که گفته شد ، بخاطر پیروی از قاعده هندسی ، دقت پروسه بالا می رود. از این بابت اگر شخص پس از جراحی دچار حادثه ای نشود ، فرم تیپ بینی تغییر نخواهد کرد.

نکته : برای حفط نتیجه بدست آمده لازم است این را بدانید که جراح پس از عمل توصیه ها و نکات مراقبتی را برای شما توضیح خواهد داد ؛ برخی افراد این موارد را جدی نگرفته و زمانی که می بینند نتیجه دستخوش تغییرات منفی شده است ، شاکی می شوند. پس برای آن شکل پایانی و زیبا بینی ماندگار باشد ، تا زمانی که دوره ریکاوری تکمیل شود و بافت و ساختار با ظاهر جدید سازگار گردد ، باید مراقبت های بعد از جراحی به طور کامل و با جدیت رعایت شوند.

تاثیر انتخاب جراح بینی در نتیجه

لازمه کسب نتیجه عالی از تکنیک های جراحی و به عبارتی رسیدن به نتیجه دلخواه ، انتخاب یک جراح بینی ماهر و مسلط بر پروسه مذکور است. جراح بینی برای پیاده و اجرا کردن تکنیک ها مثل متد نوک بینی پلی گون باید تجربه کافی را در جراحی کردن بینی های مختلف داشته و علاوه بر آن با دیگر جوانب و علوم مربوط به این روند آشنا باشد.

همچنین جراح بایستی بتواند به درستی تشخیص دهد کدام تکنیک و چه فرمی از بینی برای صورت و چهره شخص مراجعه کننده مناسب است. در غیر این صورت ممکن است نتیجه بدست آمده رضایت بخش نباشد و حتی بعد از عمل فرد را به عوارض دچار کند. پس با در نظر گرفتن این مطلب که تغییرات از سوی جراح بر روی بینی اعمال می شوند و ایشان باید تکنیک ها را به انجام رساند ، در انتخاب ایشان دقت فرمایید.

استفاده از تکنیک پلی گون در عمل نوک بینی چه مزیتی دارد ؟

با توجه به چالش برانگیز بودن عمل نوکی بینی ، می توان بهترین مزیت این تکنیک را پایین بودن درصد خطا آن دانست. زمانی که به کمک شکل های منظم و با قاعده بینی به قسمت های مختلفی تقسیم بندی می شود ، تصویر ترسیم یافته بسیار دقیق تر می باشد. با توجه به این که بافت های غضروفی بینی زاویه دار می باشند ، اشکال هندسی در نشان دادن فرم دقیق آن ها عملکرد بهتری خواهند داشت. در حقیقت نوک بینی پلی گون ، آناتومی اصلی تیپ را نشان می دهد. حال زمانی که جراح بر آناتومی بینی مسلط باشد و بداند که یک تیپ بینی بدون نقش به چه صورت است ، زمانی که تکنیک پلی گون را اجرا می نماید ، به طور واضح تری ایرادات را متوجه می شود و در مدت زمانی کوتاه و طی یک پروسه کم تهاجم آن ها را برطرف می کند.

تکنیک نوک بینی پلی گون را نیز می توان در عمل ترمیمی پیاده سازی کرد ؟

گفتنی است که عموما تکنیک های رینوپلاستی طی جراحی بینی اولیه ، به نحو بهتری قابل اجرا هستند و نتیجه مطلوب تری را نیز حاصل می کنند. اما زمانی که عمل ترمیمی بینی قرار است به انجام برسد ، باید این احتمال را در نظر گرفت که محدودیت هایی بر سر راه خواهد بود. اصولا با توجه به این مسئله که روش چند ضلعی یک قاعده مشخص را دارا است ، تمامی افراد می توانند از این امر حتی در جراحی ترمیمی هم بهره مند شوند حتی می تواند بسیار مفید هم باشد. زیرا همانطور که چندین بار ذکر شد ، روش پلی گون به شناسایی دقیق ایرادات کمک بسیاری می کند.

بهره گیری از تکنیک چند ضلعی در هزینه جراحی بینی تاثیر گذار است ؟

هر چه پروسه عمل بینی ، با تکنیک های حرفه ای تر و دقیق تری به انجام رسد ، مشخصا هزینه بالاتری را شامل می شود. چرا که پروسه به دست یک متخصص انجام می پذیرد.
توجه! هزینه عمل تنها بر اساس یک فاکتور تعیین نمی شود ؛ توضیح فوق یک مطلب کلی است و برای اطلاع از مبلغ بهتر است با جراح بینی تماس بگیرید و ملاقاتی داشته باشید.

سوالات متداول

1. آیا همه می توانند تحت تکنیک پلی گون ، تیپ بینی خود را جراحی کنند ؟

بر این اساس که متد مذکور در حقیقت یک اصل هندسی است ، محدودیت در اجرا ندارد. هر فردی بخواهد به متقارن سازی نوک بینی خود بپردازد و ظاهر آن را بهبود ببخشد ، روش نوک بینی پلی گون برای او قابل اجرا خواهد بود.

2. آیا می توان به جز تیپ بینی ، بخش های دیگر را هم با روش پلی گون جراحی کرد؟

این امکان وجود دارد که ایرادات سایر نواحی بینی نیز به کمک متد نامبرده برطرف گردد ؛ منتها همانطور که پیش تر هم ذکر شده ، به خاطر حساس بودن عمل نوک بینی ، به جهت آن که عیوب دقیق تر برطرف گردند ، عموما برای این پروسه مورد استفاده قرار می گیرد.

3. تکنیک پلی گون چگونه باعث کم تهاجم تر شدن پروسه می شود ؟

اشاره شد که ترسیم بینی به کمک چند ضلعی های منظم ، دقت رفع ایرادات را بالا می برد. با توجه به این مسئله ، جراح هنگام به انجام رساندن عمل جراحی به خوبی بر روی عیوب تسلط داشته و دیگر آسیب و تغییرات اضافی را سایر بافت ها وارد نمی کند. همین امر سبب می شود که از تهاجمی بودن روند کم شده و بعد از آن نیز روند بهبودی با سرعت بیشتری پیش برود.

4. آیا در روند جراحی نوک بینی پلی گون از بافت پیوندی هم استفاده می شود ؟

در تکنیک های به روز عمل بینی ، سعی جراح بر این است که کمترین تهاجم برای انجام پروسه به کار گرفته شود. اما میزان ایرادات بینی و تیپ آن ، در چنین مسئله ای تاثیر زیادی دارد. حتی اگر تکنیک چند ضلعی هم پیاده سازی شود و ایرادات شخص گرند ، ممکن است مشکلات موجود تنها با برش دادن بافت ها حل نشود و به گونه ای باشند که جراح برای تقویت نوک بینی از بافت غضروفی پیوندی استفاده کند.

دانلود فایل : نوک بینی پلی گون – PDF


Message Us on WhatsApp