1) وقتیکه به هوش می آیم، چگونه به نظر می آیم؟

بر اساس نوع عمل، دور سرتان یا زیر چانه تان یک نوار صاف و نرم بسته شده است. این به کوچک مانندن تورم ها کمک می کند، برخی بیماران می گویند، که بعد از عمل پیشانیشان براق به نظر می رسد، یا خیلی بد و زشت به نظر می رسند اینها همه به علت تورم ناشی از جراحی در ناحیه ابروها می باشد. وقتیکه این تورم بخوابد دیگر بد و زشت به نظر نمی رسند. ممکن است کمی کوفتگی دیده شود که این امری عادی است و تا 48ـ 24 ساعت بعد از عمل بویژه اگر عمل پلک گردیده باشید، ظاهر می شوند.

2) برای جلوگیری از بروز کوفتگی آیا می توانم هر کاری که دلم خواست انجام دهم؟

اغلب بیماران کمی کوفتگی خواهند داشت. ما می توانیم کوفتگی را با تجویز Arnica قبل و بعد از عمل به حداقل برسانیم.

3) وقتیکه به هوش می آیم چه احساسی دارم؟

اکثر بیماران تنها کمی احساس ناراحتی می کنند که این ناراحتی می تواند همراه با کمی کرختی، بی حسی، خارش، سفتی یا کشیدگی باشد. این عوارض به مرور پس از عمل ازبین می روند. مطمئن می شویم که حالت تهوع ندارید. پرستاران ما در کنار شما هستند تا به محض به هوش آمدن از شما مراقبت نمایند. بیماران 12ـ 6 ماه اول احساس بی حسی و کرختی می کنند. حدود 2 ماه بعد از عمل داشتن خارش یا مورمورشدن در حین خواب عادی است. این نوع خارش در عمل آندوسکوپیک کشیدن ابرو خیلی کمتر از عمل کشیدن ابرو بصورت سنتی دیده می شود.در این عمل یک نکته مهم است چونکه، بیمارانی که خطوط موی خود را می خراشند یا می خارانند به موی خود آسیب می زنند و آنرا نازک می کنند.

4) درباره برشها اطلاعات بیشتری می خواهم.

نوار روی سر روز بعد از عمل برداشته می شود. پس از برداشتن این نوار clips کوچکی روی موی شما نهاده می شود از یک بانداژ الاستیکی برای به حداقل رساندن میزان تورم استفاده می شود. شما باید تا چند روز بعد از عمل همواره این نوار الاستکی را در موضع زخم نگه دارید. پس از طی این چند روز می توانید آنها را تنها هنگام خواب شبانه بپوشید (تا یک هفته) یک هفته بعد برای برداشتن clips مجددا مراجعه کنید.
از آنجاییکه پیشانی بیماران بعد از عمل بصورت موقت بی حس می شود. بنابراین دردی از جانب این clips احساس نمی کنید.

5) کی می توانم دوش بگیرم؟

مادامیکه بتوانید سر خود را خشک نگه دارید، هر وقت که بخواهید می توانید حمام کنید. تقریباً 4 روز بعد از عمل فرد می تواند دوش بگیرد و موی خود را بشوید. همچنین توصیه می شود 2 بار قبل از ملاقات دوم با پزشک موهای خود را بشوئید. یک بار عصر روز قبل از برداشتن clips و یکبار صبح بعد از برداشتن clips (تقریباً 7 روز بعد از عمل)

6) آیا بعد از عمل به نسخه خاصی نیاز دارم؟

بله ـ نسخه بعد از عمل را باید روز بعد از عمل و در بدو ورود به خانه مصرف نمود. این نسخه شامل موارد زیر است:
1. یک آنتی بیوتیک (معمولا cephalexine / keflex ) برای جلوگیری از بروز عفونت.
2. مسکن درد برای به حداقل رساندن هر گونه ناراحتی و درد.
4. ویتامین C، mg 3000 به همراه غذای روزانه به مدت یک هفته بعد از عمل برای تسریع در بهبودی.
از مصرف آسپرین، ایبوپروفن و ویتامن E و … خودداری کنید.

7) از کی باید این داروها را مصرف کرد؟

مسکن ها را در صورت نیاز مصرف کنید. مصرف بقیه داروها باید از روز بعد از عمل آغاز شود.

8) آیا باید رژیم خاصی بعد از عمل مصرف کرد؟

خیر، بیماران می توانند هر چه می خواهند بخورند. رژیم خود را از مواد آبکی به سمت مواد غذایی نرم و جامد تغییر دهید. تا جائیکه می توانید نوشیدنی بخورید تا از بروز خشک شدن پوست dehydration جلوگیری شود.

9) کی من طبیعی به نظر خواهم رسید؟

شما در عرض 3 ـ 2 هفته خوب می شوید. بعد از 6هفته فوق العاده به نظر می رسید و بعد از 6 ماه از آنچه که انتظارش را داشتید بهتر به نظر می رسید. شما کماکان تورم را خواهید داشت و نتیجه نهایی مورد نظر شما در عرض یکسال به دست می آید.

10) بهبودی یافتن و خوب شدن چقدر طول می کشد؟

وقتیکه بی حسی از بین می رود، بیمار دچار مورمور شدن می شود. حدود 2 ماه بعد از عمل بیماران روی کاسه سر خود احساس خارش می کنند. باید توجه داشته باشید که نباید سر را بخارانید چون به مو آسیب می زنید. بی حسی و خارش ابتدا در ناحیه پیشانی از بین می رود و سپس در بالای سر ناپدید می شود. ممکن است از بین رفتن کامل این حالت ها تا یکسال طول بکشد. داروهایی برای از بین بردن این گونه نارحتی ها وجود دارد. ترمیم و بهبودی کامل، یکسال طول می کشد، هرچند که بعد از 3 ماه 90% بیماران به شرائط آرمانی خود می رسند.

11) من واقعا می خواهم که این کارها را انجام دهم اما من عصبی هستم، وقتیکه دچار استرس می شوم چه کار کنم؟

اشکالی ندارد. یکی از بهترین راه های مقابله با عصبی شدن این است که ببینیم دیگران به چه نتایجی رسیده اند. لحظاتی به تصاویر قبل و بعد از عمل افراد نگاه کنید. از آنجائیکه شما در انتخاب جراح مجرب دقت داشته اید، باید نظیر یک فرد آگاه بدانیدکه چه وقت برای انجام جراحی زیبایی مناسب است.

برخی از خدمات دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی بینی و صورت

Message Us on WhatsApp