وقتیکه به هوش می آیم چه احساسی خواهم داشت؟
اکثر بیماران پس از جراحی تنها اندکی بی حسی و سفتی ناشی از تورم دارند. این بی حسی بیشتر در زیر چانه احساس می شود و حدود 3 هفته پس از جراحی خوب می شود. باید مطمئن شوید که حالت تهوع و استفراغ ندارید. پرستاران ما در کنار شما خواهند بود تا به محض به هوش آمدن شما مراقبت های ویژه را انجام دهند.

2) وقتیکه به هوش می آیم، چگونه به نظر می رسم؟
پس از عمل یک نوار نرم دو سر و اطراف چانه شما بسته می شود. این نوار به کاهش تورم کمک می کند. نوار دور سر فردای روز عمل برداشته می شود و پوشش دور چانه در روز چهارم پس از جراحی برداشته می شوند. سپس یک بانداژ الاستیکی (ACE) قابل برداشت به آرامی روی محل تورم قرار داده می شود تا آنرا به حداقل برساند. پس از عمل کمی کوفتگی خواهید داشت که حداکثر 48 ـ 24 ساعت بعد به حداکثر خود خواهد رسید.

3) آیا برای جلوگیری از کوفتگی هر کاری بخواهم می توانم انجام دهم؟
اغلب بیماران کمی کوفتگی خواهند داشت. می توان کوفتگی را با تجویز Arnica در قبل و بعد از عمل به حداقل رساند. پدهای چشمی منجمد نمکی بعد از عمل جراحی از تورم و کوفتگی جلوگیری می کنند.

4) درباره بخیه ها بیشتر شرح دهید.
باید از بخیه های نزدیک گوشهایتان مراقبت کنید. بوسیله یک پنبه آغشته به پراکسید آنها را تمیز کنید و برای نرم نگه داشتن بخیه ها دوبار در روز از پماد polysporin / bacitracin استفاده کنید. در روز 5 ـ 4 پس از جراحی بخیه هایی که به خوبی لغزنده و لیز شده اند را برخواهیم داشت.

5) چه وقت می توانم دوش بگیرم؟
غیر از مواردی که برای نگه داری از زخم ها ذکر کردیم، باید زخمها خشک نگه داشته شوند. دوش گرفتن و شستن موها در روز چهارم یا پنجم پس از جراحی که شما برای برداشتن بخیه ها مراجعه می کنید بسیار مهم است. وقتی که بخیه را برداشتیم روی آنها نوارهای استریل بسته می شود و شما نباید به هیچ وجه این نوارها را تا 3 روز پس از نصب خیس نمائید. پس از جراحی مادامیکه از خیس شدن سرتان جلوگیری می کنید می توانید حمام کنید یا دوش بگیرید.

6) آیا بعد از جراحی به نسخه خاصی نیاز دارم؟

  • یک آنتی بیوتیک (معمولا آموکسی سیلین ) برای جلوگیری از بروز عفونت بعد از جراحی.
  • داروی ضد تورم برای کم کردن میزان تورم.
  • مسکن درد برای به حداقل رساندن هر گونه ناراحتی و درد.
  • پماد برای مالیدن روی محل بخیه های چشم ها.
  • ویتامین C، به مدت یک هفته بعد از عمل برای تسریع در بهبودی. از مصرف آسپرین، ایبوپروفن و ویتامن E و … خودداری کنید (تا یک هفته بعد از جراحی).

7) از کی باید این داروها را مصرف کرد؟
مسکن ها را در صورت نیاز مصرف کنید. مصرف بقیه داروها باید از روز بعد از عمل آغاز شود.

8) آیا بعد از عمل رژیم خاصی باید بگیرم؟
خیر، بیماران می توانند هر چه می خواهند بخورند. رژیم خود را با مایعات شروع کنید و کم کم غذاهای نرم و جامد بخورید. تا می توانید مایعات بخورید تا پوستتان خشک نشود.

9) آیا در حین فعالیت های روزمره باید اقدام خاصی انجام دهم؟
هنگام خواب زیر سرتان 3ـ 2 بالش بگذارید. اشباع صورت و بی خوابی بعد از عمل عادی است و به مرور خوب می شوند. از خم شدن، بلند کردن وسایل سنگین … خودداری کنید. از بغل کردن بچه ها خودداری کنید.

10) کی من طبیعی به نظر خواهم رسید؟
شما در عرض 3 ـ 2 هفته خوب می شوید. بعد از 6هفته فوق العاده به نظر می رسید و بعد از 6 ماه از آنچه که انتظارش را داشتید بهتر به نظر می رسید. شما کماکان تورم را خواهید داشت و نتیجه نهایی مورد نظر شما در عرض یکسال به دست می آید.

11) چقدر طول می کشد تا خوب شوم؟
رسیدن به نتایج نهایی موردنظر حدود یکسال طول می کشد. با این وجود پس از 3 ماه اغلب بیماران به حدود 90% از آنچه که انتظار داشتند می رسند.

Message Us on WhatsApp