سوالات متداول قبل از جراحی کشیدن پوست صورت

1)در ملاقات پیش از عمل چه اتفاقاتی می افتد؟
خیلی چیزها رخ میدهد! فقط چند تا از آنها را نام می بریم، شما با پرستار ما ملاقات می کنید آنها سابقه سلامتی و پزشکی شما را بررسی و معاینه می کنند، به سئوالات شما پاسخ می دهند. شما را آموزش می دهند که چگونه برای عمل آماده شوید، به شما نسخه داروهایی که باید بعد از عمل مصرف کنید داده می شود.و به تمام پرسش های شما پاسخ داده می شود. بطوریکه بعد از این کارها شما باید برگه Informed Consent را امضا کنید.

2) Informed Consent یعنی چه؟
یعنی شما اطلاعت فوق العاده ای راجع به تمام جنبه های جراحی از مزایا و خطرات گرفته تا اقدامات قبل و بعد از عمل به دست آورده اید و به این ترتیب شما می توانید با اطلاعات جامع تصمیم بگیرید.

3 ) این عمل چه مزایا و خطراتی دارد؟
در بخشی از جلسه مشاوره پزشک توقعات شما را از این عمل ارزیابی می کند سپس او به شما می گوید که کدامیک از این توقعات شدنی است و کدامیک ناشدنی است. با توجه به نوع عمل به شما لیستی از خطراتی که ممکن است شما را در این عمل تهدید نماید ارائه می شود. اگر چه خطرات ناشی از جراحی های پلاستیک نادر هستند با این وجود هر بیمار باید کاملاً با خطرات احتمالی آشنا باشد.

4) جای برشها در کدام قسمت صورت خواهد بود؟
به جایگاه برشها در جلو و عقب گوشها در تصوی مقابل نگاه کنید. از آنجائیکه برشها روی پوست طبیعی زده می شوند، برشهای این جراحی به خوبی درمان می شوند و پس از چند هفته افراد خانواده و اطرافیان دیگر متوجه وجود آنها نمی شوند.

5) در صورت داشتن زخم های ناجور قبلی چه کار باید بکنم؟
اگر شما گوشهایتان را قبلا سوراخ کرده اید، به خوبی می توانید نحوه خوب شدن زخم ها و جراحات ناشی از جراحی پلاستیک را درک نمائید. چون یکبار آنرا تجربه کرده اید. زخم های موجود در سایر نواحی بدن نمی توانند الگوی مناسبی برای درک نحوه خوب شدن زخم های جراحی پلاستیک باشند. در زمان مشاوره با پزشکتان حتما محل زخم های قبلی خود را به وی نشان دهید (اثر زخم ها) به این ترتیب پزشک می تواند آگاهی مناسبی از نحوه درمان زخم های جراحی به شما ارائه نماید.

6) برای آماده شدن برای جراحی چه کارهای دیگری باید انجام دهم؟
ما سابقه درمانی و سلامتی شما را برسی می کنیم. از آنجائیکه مصرف تنباکو خوب شدن زخم ها را به تعویق می اندازد شما باید 2 هفته قبل و 2 هفته بعد از عمل توتون و تنباکو مصرف نکنید. پرستاران ما در عمل کردن به این دستورات به شما کمک خواهند کرد.

7) در مورد مصرف داروهایم قبل ازعمل چه کار باید بکنم؟
در ملاقات قبل از عمل، پرستاران ما تمام داروهایی که شما مصرف می کنید را بررسی می کنند. اگر شما رقیق کننده خون مصرف می کنید باید تقریباً یک هفته مانده به عمل مصرف آنرا متوقف کنید. به شما لیستی از داروها و مکمل هایی که نباید قبل از عمل مصرف کنید داده می شود.

8) من ویتامین و مکمل مصرف می کنم. آیا باید قبل از عمل مصرف آنها را متوقف کنم؟
اکثر این مواد دارای عوارض جانبی هستند. برخی از آنها می توانند در حین عمل روی جریان خون تأثیر بگذارند از این دسته می توان به ویتامین E، روغن ماهی و … اشاره کرد. به شما لیستی از داروها و مکمل هایی که نباید پیش از عمل مصرف نمائید، داده می شود.

9) آیا قبل از عمل به نسخه مخصوصی نیاز دارم؟
اغلب بیماران نیاز به مصرف داروی خاصی پیش از انجام عملشان ندارند. اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما ما را مطلع کنید. همچنین از نیمه شب قبل از جراحی نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

10) چرا نباید نیمه شب قبل از عمل چیزی بخورم یا بنوشم؟
داروهای بی هوشی باعث ایجاد ناراحتی شکمی و روده ای می شوند. بهترین عمل برای اجتناب از ابتلا به این ناراحتی ها خودداری از خوردن و نوشیدن از نیمه شب قبل از جراحی به بعد می باشد. برای بیماران مبتلا به بیماری های خاص مثل دیابتی ها، پرستاران ما مراقبت های ویژه ای در نظر می گیرند.

11) برای چک کردن من قبل از جراحی چه کارهایی انجام می شود؟
پرستار ما شما را برای جراحی آماده می کنند. اگر چیزی می خواهید حتما به آنها بگویید. مطمئن باشید که تا قبل از عمل هر سئوالی دارید می توانید از جراحتان بپرسید. به شما یک تزریق درون رگی خواهد شد و یک لباس بلند مخصوص جراحی به شما پوشانده می شود.

برخی از خدمات دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی بینی و صورت

Message Us on WhatsApp