جراحی زیبایی بینی

این جراحی جهت فرم دادن به بینی بوده و یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی در بین مردان و زنان می باشد.

این جراحی معمولاً جهت ایجاد یک بینی با سایز و شکل متناسب با اجزای صورت و یا ترمیم ایمنی های با سابقه شکستگی و نقایص مادرزادی انجام می گیرد.

جراحی زیبایی بینی

این جراحی با دو فرم بسته و باز انجام می گیرد.

در رینوپلاستی بسته، تمامی برش های مورد نیاز در داخل بینی می باشد در حالی که در رینوپلاستی باز، بجز برش های داخل بینی، یک برش روی ستونک بین 2 سوراخ بینی داده می شود. در هر دو روش جراحی در صورت نیاز به کوچک کردن پره‌های بینی، برش از بیرون موردنیاز خواهد بود.

این دو روش جراحی برتری خاصی نسبت به هم ندارند و نتایج رینوپلاستی بستگی به مهارت جراح در انجام آن دارد. معمولاً در جراحی رینوپلاستی بسته، تورم، کبودی و طول درمان کوتاه‌تر می باشد.

همچنین گاهی به علت مشکلات جراحی، مشکلات ترمیم بافتی فرد و یا صدمات بدنبال جراحی رینوپلاستی اولیه، نیاز به جراحی رینوپلاستی ثانویه و یا مجدد وجود خواهد داشت.

این جراحی بسیار دقیق و پیچیده می‌باشد و بهتر است فقط در موارد مشکلات تنفس و یا ظاهری واضح انجام گیرد زیرا نتایج آن به علت وجود اسکار ناشی از جراحی اولیه، به طور کامل قابل پیش بینی نمی باشد معمولاً استفاده همزمان از غضروفات استخوان گوش، بینی یا دنده بیمار جهت این جراحی الزامی می باشد. در صورت نیاز بهترین زمان این جراحی پس از یکسال خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که کسب نتیجه مطلوب از این جراحی، بیمار وابسته به خصوصیات ظاهری چهره جنس پوست و اسکلت بینی و همچنین دانستن توقعات منطقی و واقع بینانه از این جراحی به همراه داشتن درک متقابل با جراح و اعتماد به وی خواهد داشت.

در زمان مشاوره دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی، از وضعیت عمومی سلامت، هرگونه جراحی قبلی برروی ظاهر و یا داخل بینی و همچنین وضعیت تنفسی از راه بینی سوالاتی می پرسد.

جراحی بینی

در صورت لزوم آزمایش و عکس های رادیو لوژی لازم مانند CTاسکن در خواست می گردد.

به وضوح در مورد خواسته های خود از مسائل تنفس و ظاهری جراحی بینی با جراح صحبت کنید.

همچنین در صورت تمایل عکس یا تصویری از یک بینی ایده آل در زمان مشاوره همراه داشته باشید.

با وجود این به یاد داشته باشید در مورد جراحی خود باید توقعات منطقی داشته و بدانید که نوع پوست، وضعیت و اسکلت بینی و فرم چهره شما، تعیین کننده نوع بینی مناسب و قابل انجام برای چهره شما خواهد بود.

گاهی تصویر نگاری و طراحی کامپیوتری در این تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد.

اغلب جراحی رینوپلاستی جهت کوچک کردن قسمت استخوانی و غضروفی نوک بینی بیمار انجام می گردد.

ذکر این نکته ضروری می باشد که در صورت کوچک بودن سایز چانه اندازه بینی بخصوص در نمای نیمرخ بزرگ تر از معمول به نظر خواهد رسید، لذا بدون اصلاح همزمان آن با جراحی بینی، نیاز کاذبی جهت کوچک کردن بیش از اندازه بینی در فرد ایجاد خواهد کرد.

لذا جهت ایجاد یک هماهنگی بیشتر در چهره و ایجاد رضایت بیشتر در فرد، اصلاح همزمان آنها توصیه می گردد.

در برخی موارد بخصوص در نژادها و تیپ های بینی خاص و یا بدنبال صدمات و شکستگی‌های بینی قبلی، به علت کوتاه بودن پل و یا طول بینی، نیاز به بزرگ تر کردن بینی با استخوان از غضروف و یا استخوان تیغه بینی، دنده‌ها و یا گوش وجود خواهد داشت.

در صورت استفاده از بافت‌های آماده مصنوعی عفونت ماده پیوندی و نیاز به تخلیه آن حتی سالها پس از جراحی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بیاد داشته باشید صبر و حوصله پس از جراحی رینوپلاستی جهت کسب نتایج مطلوب بسیار مهم می باشد

برخی از خدمات دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر فرزان رضایی جراح زیبایی صورت و بینی

Message Us on WhatsApp